همه می‌پرسند ، ‌حضرت علی علیه السلام پاسخ می‌دهد



پیرو کلام امیرعوالم خلقت اعرف الحق تعرف اهله

همه می‌پرسند ، ‌حضرت علی علیه السلام پاسخ می‌دهد

همه می‌پرسند ، ‌حضرت علی علیه السلام پاسخ می‌دهد

اولین طرح مدون پیرامون حقوق بشر در جهان، از طرف امام علی بن ابی‌طالب علیه السلام، در حدود 1400 سال پیش عنوان شد. سخن گفتن یا نگاشتن مطلبی پیرامون امام همگان و شخصیتی که جامع فضایل اولین و اخرین، و دروازه‌ی شهر علم، مولود کعبه، شهید محراب،‌ قسمت کننده‌ی بهشت و جهنم و متصدی دادن جواز افرداد به بهشت است، شرافتی است بس بزرگ و افتخاری عظیم. چگونه ممکن است پیرامون شخصیت او نوشته‌ای عرضه شود؟
او همان کسی است که رسول خدا (صلی الله علیه و آله) در موردش فرمود: این علی، برادر من، خلیفه بعد از من و وارث علم من است.آنچه پیش روی است بخشی از توشه و مجموعه‌ای است درباره‌ی حضرت علی علیه السلام که نویسنده عربی با اسناد خود، آنها را گردآوری و تنظیم کرده است.
باید به این نکته اشاره کرد که اولین طرح مدون پیرامون حقوق بشر در جهان، از طرف امام علی بن ابی‌طالب علیه السلام، در حدود 1400 سال پیش عنوان شد، انگاه که در عهدنامه مالک اشتر فرمود: مردم دو گونه‌اند: یا برادر دینی و ایمانی تو، و یا نظیر تو از جهت خلقت و آفرینش هستند.
فصل‌های کتاب به این قرار است:
فصل اول- علی علیه السلام و پرسش‌های فلسفی و اعتقادی
فصل دوم- علی علیه السلام و داوری‌های جاودانه‌ی او
فصل سوم- اعتراف به برتری علی علیه السلام
فصل چهارم- علی علیه السلام و تفسیر آیات قرآن کریم
فصل پنجم- معرفت علی علیه السلام به عالم ملکوت
فصل ششم- علی علیه السلام شخصیت منتخب پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله)
فصل هفتم- کرامات و معجزات امام علی بن ابی طالب علیه السلام
فصل هشتم- علی علیه السلام از دیدگاه پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله)
فصل نهم- آزمون‌های بسیار سخت حضرت علی علیه السلام


منابع و ماخذ :
در شباهت حضرت علی علیه السلام به حضرت آدم و نوح علیه السلام آمده است: ...پیامبر (صلی الله علیه و آله) در میان جمعی از اصحاب خود بودند که فرمودند: کدامیک از شما همچون آدم در علم، و نوح در فهم و ابراهیم در حکمت است؟ در همین اثناء علی علیه السلام از راه رسید. آنگاه ابوبکر گفت: ای رسول خدا! شما کسی را با سه پیامبر قیاس کردی، خوشا به حال آن مرد، یا رسول الله او کیست؟ پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) فرمود: ابوبکر! تو او را نمی‌شناسی؟ ابوبکر گفت: خدا و رسولش داناترند! فرمود: او همان ابوالحسن علی بن ابی طالب است. ابوبکر گفت: خوشا به حال تو، و تبریک و تهنیت به تو، و آن که نظیر توست، ای اباالحسن.(المناقب، ص88. ارحج المطالب، ص 454)
در اعتراف به برتری حضرت علی علیه السلام صفحه 86 کتاب آمده است: حافظ ابن حجر عسقلانی به سند خود از ابوالاسود الدؤلی نقل می‌کند که از ابوبکر شنیدم که می‌گوید: ای مردم! بر شما باد علی ابن ابی طالب، او را دریابید که من از رسول الله (صلی الله علیه و آله) شنیدم که می‌فرمود: «علی بهترین و برترین کسی است که پس از من، خورشید بر او طلوع و غروب خواهد کرد.» (لسان المیزان، ج 6، ص78)
«همه می‌پرسند، ‌حضرت علی (علیه السلام) پاسخ می‌دهد!» نوشته هشام آل قطیط الحیدری است که از سوی محمدرضا میرزاجان (ابوامین) ترجمه شده است. این کتاب در 264 صفحه از سوی انتشارات قدر ولایت در سال 1391 منتشر شده است.

 


منبع : کتابخانه مجلس


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: امیرالمومنین علیه السلام، ،
:: برچسب‌ها: امام علی علیه السلام, پاسخ به سوالات, هشام آل قطیط الحیدری, انتشارات قدر ولایت,
ن : علی حسین زاده
ت : یک شنبه 8 ارديبهشت 1392


محمد بن حسن عسکری (عج) آخرین امام از امامان دوازده گانه شیعیان است. در ١۵ شعبان سال ٢۵۵ هـ.ق در سامرا به دنیا آمد و تنها فرزند امام حسن عسکری (ع)، یازدهمین امام شعیان ما است. مادر آن حضرت نرجس (نرگس) است که گفته اند از نوادگان قیصر روم بوده است. «مهدی» حُجَت، قائم منتظر، خلف صالح، بقیه الله، صاحب زمان، ولی عصر و امام عصر از لقبهای آن حضرت است.