عمربن خطاب کتک زدن خواهر ابوبکر



پیرو کلام امیرعوالم خلقت اعرف الحق تعرف اهله

عمربن خطاب کتک زدن خواهر ابوبکر

عمربن خطاب  کتک زدن خواهر ابوبکر
در پستهای قبلی اشاره کردیم به شجاعت عمر که زنهای عزادار کتک میزده در این پست هم مطلب جالبی که به خواهر ابوبکر هم رحم نکرده
هنگامى که ابوبکر مُرد، عائشه مجلس عزادارى برپا کرد، عمر این خبر را شنید و زنان را از گریه و عزادارى نهى کرد؛ اما آنان توجهى نکردند، به هشام بن ولید گفت: دختر ابوقحافه (خواهر ابوبکر) را نزد من بیاور، هنگامى که آمد، چندین ضربه بر بدنش زد، زنانى که عزادارى مى‌کردند، با شنیدن این خبر متفرق شدند.

ابن سعد در طبقاتش به سند صحیح از سعید بن مسیب نقل مى‌کند که گفت: هنگامى که ابوبکر از دنیا رفت، عائشه مجلس عزادارى برپا کرد، خبر به عمر رسید، آنان را از گریه و عزادارى منع کرد؛ ولى زن‌ها نپذیرفتند. عمر به هشام بن ولید گفت: برو داخل خانه و امّ‌فروه را بیرون بیاور!!! هنگامى که هشام وارد خانه شد، ضرباتى با تازیانه بر بدن امّ‌فروه نواخت که بقیه زن‌ها گریختند. اسحاق بن راهویه به شکل دیگرى این قصه را نقل کرده است و در آخرش مى‌گوید: زنان را یکى پس از دیگرى از خانه ابوبکر بیرون مى‌آوردند و عمر آنان را با تازیانه مى‌زد.

جالب اینجاست که ابن جوزى پس از نقل این روایت، این گونه توجیه مى‌کند که چون عمر زورش به عایشه نمى‌رسید، خواهر ابوبکر را کتک زد!!!

——————————————————————-

الطبقات الکبرى، ج ۳، ص ۲۰۸
الکامل فی التاریخ، ج ۲، ص ۲۶۷
فتح الباری شرح صحیح البخاری، ج ۵، ص ۷۴
کشف المشکل(ابن الجوزی)کشف المشکل من حدیث الصحیحین، ج ۱، ص ۵۹

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: برچسب‌ها: جسارت عمربن خطاب به زنان, خشونت عمربن خطاب, رفتار عمر با زنان, عمربن خطاب آزار زنان, عمربن خطاب خشونت به زنان, عمربن خطاب زدن زنان در حضور پیامبر, عمربن خطاب کتک زن زنان, فضائل عمربن خطاب, کتک زدن ابو بکر, کتک زدن خواهر, کتک زدن زنان,
ن : علی حسین زاده
ت : سه شنبه 6 فروردين 1392


محمد بن حسن عسکری (عج) آخرین امام از امامان دوازده گانه شیعیان است. در ١۵ شعبان سال ٢۵۵ هـ.ق در سامرا به دنیا آمد و تنها فرزند امام حسن عسکری (ع)، یازدهمین امام شعیان ما است. مادر آن حضرت نرجس (نرگس) است که گفته اند از نوادگان قیصر روم بوده است. «مهدی» حُجَت، قائم منتظر، خلف صالح، بقیه الله، صاحب زمان، ولی عصر و امام عصر از لقبهای آن حضرت است.