پیرو کلام امیرعوالم خلقت اعرف الحق تعرف اهله

افکار ابن تیمیه در بوتۀ نقد - عباسعلی مردی

افکار ابن تیمیه در بوتۀ نقد - عباسعلی مردی

افکار ابن تیمیه در بوتۀ نقد، بررسی و نقد دیدگاه ابن تیمیّه دربارۀ خلفا و حضرت علی علیه السلام، آیت الله سید علی حسینی میلانی، انتشارات الحقایق، چاپ سوم، 1390، قم.

بسیاری از دانشمندان اهل تسنن اگر چه در مسائل عقیدتی، پیرو امام علی علیه السلام نیستند اما در عرض ارادت و بزرگ داشتن نام امیر المؤمنین، کوتاهی نمی کنند؛ و روایات فراوانی در مناقب و فضایل ایشان نقل می کنند. در این میان برخی از معاندان کینه ورز، به خاطر کینه و دشمنی با شیعیان، پا را از جادۀ انصاف بیرون نهاده و بسیاری از حقایق تاریخی و ویژگی های امیر المؤمنین را منکر شده اند. یکی از این اشخاص ابن تیمیه است. ابن تیمیه که امروزه یکی از تئوری پردازان وهابیت به شمار می رود در قرن هفتم می زیسته است.

آیت الله سید علی حسینی میلانی در کتاب افکار ابن تیمیه در بوتۀ نقد، بخشی از دشمنی ها و نفاقها و کینه ورزی های ابن تیمیه را به امام علی علیه السلام نشان داده است. 

کتاب در پنج بخش تنظیم شده است.



:: موضوعات مرتبط: اهل سنت، ،
:: برچسب‌ها: عباسعلی مردی, آیت الله سید علی میلانی, معرفی کتاب, کتابشناسی, ابن تیمیه, [ ادامه مطلب ] |
ن : علی حسین زاده
ت : جمعه 8 فروردين 1393
چهل حدیث از امیرالمؤمنین، برگرفته از المقاصد العلیة - علامه امینی

چهل حدیث از امیرالمؤمنین، برگرفته از المقاصد العلیة - علامه امینی

نگاشتن رسائل چهل حدیث یكى از سنت‏هاى عالمان و محدثان اسلامى بوده است

چرا كه از پیامبر اكرم علیه السلام روایتهاى متعدد است كه در باب حفظ چهل حدیث آمده است «من حفظ على أمتی أربعین حدیثاً...»، و علّامه مجلسى علیه الرحمة - كه هم خود و هم پدرش نیز چهل حدیثى نگاشته اند - باب جداگانه‏اى براى حفظ اربعین حدیث در بحار الأنوار ترتیب داده است و در آن روایات بسیارى را كه از كتب و مجموعه‏هاى حدیثى متعدد گردآورده است نگاشته، و در آخر فرموده كه این مضمون در بین خاصه و عامه مشهور و مستفیض است، بلكه متواتر است. از میراث كهن شیعى الأربعون حدیثاً من الأربعین عن الأربعین شیخ منتجب الدین رازى بسیار مورد عنایت بوده است و از قرون متأخر نیز اربعین شیخ بهائى.



:: برچسب‌ها: نهج البلاغه, امیر المومنین علیه السلام, چهل حدیث, علامه امینی, غدیر, امیرالمؤمنین, [ ادامه مطلب ] |
ن : علی حسین زاده
ت : دو شنبه 4 فروردين 1393
نخبگان عظمت عزاداری‌های فاطمی را برای مردم تشریح کنند

نخبگان عظمت عزاداری‌های فاطمی را برای مردم تشریح کنند

حضرت آیت الله وحید خراسانی  در بیان عظمت برگزاری عزاداری فاطمی گفت: فاطمیه  یک بحث بهت انگیز است. هر مسلمانی وظیفه اش نسبت به فاطمیه و صدیقه کبری بسیار سنگین است . اگر وقت شد، یک روایت از منابع عامّه، یک روایت از مدارک خاصّه طرح می کنیم، تا هر مسلمانی به هر مذهبی، بفهمد نسبت به روز شهادت او چه وظیفه ای دارد.

علمای حدیث، رجال عامّه این روایت را نقل کردند: قال رسول الله: أولُ من یدخل الجنة فاطمة. این جمله دریایی است. فقه این حدیث عقل را از هر فقیهی و حکیمی مبهوت می کند. این روایت منقول از آن حضرت است از آن طرق .

أولُ من یدخل الجنة فاطمة . فهم این حدیث توقف دارد بر درک عمق سوره واقعه:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ إِذَا وَقَعَتِ الْوَاقِعَةُ ، لَيْسَ لِوَقْعَتِهَا كَاذِبَةٌ ، خَافِضَةٌ رَافِعَةٌ ، إِذَا رُجَّتِ الْأَرْضُ رَجًّا ، وَبُسَّتِ الْجِبَالُ بَسًّا ،فَكَانَتْ هَبَاءً مُنْبَثًّا



:: موضوعات مرتبط: حضرت زهرا سلام الله علیها، ،
:: برچسب‌ها: فاطمیه, آیت الله العظمی وحید خراسانی, عظمت عزاداری فطمیه, [ ادامه مطلب ] |
ن : علی حسین زاده
ت : شنبه 2 فروردين 1393
خانه وحی در زیر تازیانه های هجوم

خانه وحی در زیر تازیانه های هجوم

بحث هجوم به خانه وحی و شهادت بانوی دو عالم حضرت زهرا سلام الله علیها از دیر باز مطرح بوده است ، حتی از بعضی روایات استفاده می شود كه اولین بار این قضیه را وجود مقدس پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم مطرح نموده اند و در حقیقت ایشان در زمان حیاتشان از وقوع این قضیه در آینده خبر داده بودند. به این حدیث توجه کنید :



:: موضوعات مرتبط: حضرت زهرا سلام الله علیها، ،
:: برچسب‌ها: خانه وحی, حضرت زهرا سلام الله علیها, تازیانه, فاطمیه, [ ادامه مطلب ] |
ن : علی حسین زاده
ت : پنج شنبه 29 اسفند 1392
چرا قبر حضرت آدم پس از هزاران سال معلوم است اما قبر زهرای اطهر سلام‌الله علیها مخفی؟ - حامد صارم

چرا قبر حضرت آدم پس از هزاران سال معلوم است اما قبر زهرای اطهر سلام‌الله علیها مخفی؟ - حامد صارم

رسول خدا (صلی الله علیه و آله) در آخرین روزهای حیات خویش به امیرالمومنین فرمودند که سه مطلب مهم را به مردم برساند. امیرالمومنین (علیه السلام) در میان مدینه ندا زد: «أَلَا مَنْ ظَلَمَ أَجِیراً أَجْرَهُ فَعَلَیْهِ لَعْنَةُ اللَّهِ...»؛ آگاه باشید هرکس در مورد اجر اجیری ظلم کند پس لعنت خداوند بر او باد ...



:: موضوعات مرتبط: حضرت زهرا سلام الله علیها، ،
:: برچسب‌ها: حامد صارم, فاطمیه, فاطمه زهرا سلام الله علیها, قبر زهرای اطهر سلام‌الله علیها, حضرت آدم, [ ادامه مطلب ] |
ن : علی حسین زاده
ت : پنج شنبه 29 اسفند 1392

محمد بن حسن عسکری (عج) آخرین امام از امامان دوازده گانه شیعیان است. در ١۵ شعبان سال ٢۵۵ هـ.ق در سامرا به دنیا آمد و تنها فرزند امام حسن عسکری (ع)، یازدهمین امام شعیان ما است. مادر آن حضرت نرجس (نرگس) است که گفته اند از نوادگان قیصر روم بوده است. «مهدی» حُجَت، قائم منتظر، خلف صالح، بقیه الله، صاحب زمان، ولی عصر و امام عصر از لقبهای آن حضرت است.