پیرو کلام امیرعوالم خلقت اعرف الحق تعرف اهله

توصیه آیت الله وحید خراسانی در خصوص وظیفه مسلمانان در سالروز شهادت حضرت امیرالمؤمنین (علیه السلام)
در جوار حرم مطهر رضوی ؛
يك مرتبه صداي گريه‌ي خاتم النبيين بلند شد . همه مبهوت‌اند ، اشاره كرد به اميرالمؤمنين و گفت : براي آن ضربتي كه بر سر تو در اين ماه وارد مي‌شود !اگر خاتم النبيين قبل از اين ضربت با صداي بلند براي اين مصيبت گريه مي‌كند، آيا من و تو بايد چه كنيم ؟ افسوس كه عمر گذشت و نفهميديم ؛ قدر ندانستيم و باختيم ؛ َرحِمَ الله مَنْ أحيا أمْرَنا ! هر هيئتي كه روز بيست و يكم بيرون بيايد، ( حركت آن هيئت ) احياي امر اميرالمؤمنين است .

SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

«شیعه نیوز»:

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله ربّ العالمين وصلّی الله علی سيّدنا محمّد وآله الطّاهرين سيّما بقيّه الله في الأرضين واللعن علی أعدائهم إلی يوم الديناولاً مردمي مستغرق‌اند در نعمتي كه ارزش آن نعمت را نمي‌دانند ؛ قضايا سه قسم است : يك قسم قضايايي است كه هم قابل درك است و هم قابل بيان ، هم مي‌شود فهميد ، هم مي‌شود فهميده را مبيّن كرد ؛ يك قسم از قضاياست كه فهميدني است ، امّا بيان قاصر است ؛ قسم سوم قسمي است كه نه قابل ادراك است و نه قابل بيان ؛جوار امام هشتم عليّ بن موسی (علیه السلام ) نه قابل درك است ، نه قابل وصف است .



:: موضوعات مرتبط:
امیرالمومنین علیه السلام، ،
:: برچسب‌ها: توصیه آیت الله وحید خراسانی در خصوص وظیفه مسلمانان در سالروز شهادت حضرت امیرالمؤمنین (علیه السلام) , [ ادامه مطلب ] |
ن : علی حسین زاده
ت : دو شنبه 30 تير 1393
تصاویر/ دسته ی عزاداری آیت الله وحید خراسانی در سالروز شهادت امیرالمومنین علیه السلام
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:
 


:: موضوعات مرتبط: امیرالمومنین علیه السلام، ،
:: برچسب‌ها: تصاویر/ دسته ی عزاداری آیت الله وحید خراسانی در سالروز شهادت امیرالمومنین علیه السلام , [ ادامه مطلب ] |
ن : علی حسین زاده
ت : دو شنبه 30 تير 1393
نقش اهل‏بیت علیهم السلام در تفسیر قرآن (2) - حسین علوی مهر

نقش اهل‏بیت علیهم السلام در تفسیر قرآن (2) - حسین علوی مهر

برخورد با آراء انحرافى :

یکى از شیوه هاى مهمّ اهل بیت علیهم  السلام در ارائه فرهنگ صحیح اسلام و گسترش معارف حقیقى قرآن، برخورد با آراء انحرافى است که برخى از آنها به صورت یک مکتب در جامعه نفوذ و گسترش یافته بود. 
آنان در ضمن ارائه مبانى و اصول صحیح تفسیر قرآن و تفکّر دینى، با آراء و دیدگاه هاى گمراه کننده نیز برخورد نموده و به اص، مذمّت قیاس و استحسانات و حاب و مردم هشدار مى دادند. از جمله آنها برخورد با پدیده جعل، پیشگیرى از ورود اسرائیلیاتممنوعیت تفسیر به رأى مى باشد. 
1. برخورد با پدیده جعل 
سنّت پیامبر صلی الله علیه و آله و اهل بیت علیهم  السلام برخورد با انحرافهاى دینى بود. پیامبر صلی الله علیه و آله از آغاز، خطر پدیده جعل را احساس نموده و براى جلوگیرى از آن هشدار داد و فرمود: 
«کثرت علىّ الکذّابة و ستکثر فمن کذب علىّ متعمّداً فلیتبوّء مقعده من النّار؛[1] دروغگویان بر من زیاد شده اند و بیشتر هم خواهند شد! هر کسى به طور عمد بر من دروغ بندد، جایگاه او پر از آتش خواهد بود.»



:: موضوعات مرتبط: اهل البیت علیهم السلام، ،
:: برچسب‌ها: حسین علوی مهر, تفسیر قرآن, اهل بیت علیهم السلام, تفسیر به رأی, قیاس, استحسان, [ ادامه مطلب ] |
ن : علی حسین زاده
ت : یک شنبه 15 تير 1393
خلافت و نسبت آن با قرابت و صحبت، بازخوانی حکمت 190 نهج البلاغه - محدثه خسروی

خلافت و نسبت آن با قرابت و صحبت، بازخوانی حکمت 190 نهج البلاغه - محدثه خسروی

درآمد : 
حکمت 190 نهج البلاغه به دو گونه نقل شده است. در چاپ محمد عبده و صبحی صالح این گونه آمده است:
« وا عجباه! أ تکونُ الخلافة بالصَّحابة و القَرابة؟»
و در تصحیح فیض الاسلام و نسخة ابن ابی الحدید، این گونه آمده است:
« وا عجبا! أ تکونُ الخلافةُ بالصحابة و لا تکون بالصحابة و القرابة؟!»
« وا عجبا، أن تکونَ الخلافة بالصحابة و لا تکون بالصحابة و القرابة!»[1]
در سال های اخیر، بحث و جدل هایی درباره این حکمت نهج البلاغه درگرفته و اتّهام تحریف و دست اندازی در تصحیح متون مطرح شده است که در اين مقاله به برخی از آنها خواهیم پرداخت. قصد آن داریم که با بررسی اسباب صدور کلام از امام علی عليه السلام و جمع کردن نقل های متفاوت آن، قول صحیح را ترجیح دهیم. این متون، اولاً، قابل بحث سندی نیستند (چون هیچ یک سند ندارند)؛ ثانیاً یک متن، حتی اگر سند صحیح هم داشته باشد، نباید از حیطه نقد متن خارج شود.



:: موضوعات مرتبط: اهل سنت، امیرالمومنین علیه السلام، ،
:: برچسب‌ها: محدثه خسروی, ولایت, وصایای پیامبر, سقیفه, صحبت, قرابت, خلافت, امامت پژوهی, فصلنامه امامت پژوهی 3, [ ادامه مطلب ] |
ن : علی حسین زاده
ت : چهار شنبه 11 تير 1393
عوامل گسترش اسلام و مذهب اهل بیت علیهم السلام در شبه قاره - محمد اسعدی

عوامل گسترش اسلام و مذهب اهل بیت علیهم السلام در شبه قاره - محمد اسعدی

ظهور اسلام در سال 615 میلادی در جزیرةالعرب و گسترش سریع آن در آسیا، به آفریقا و اروپا، نقشة جهان را تغییر داد. نویسنده در این مقاله سعی کرده است عوامل گسترش اسلام و مذهب اهل بیت علیهم السلام در شبه قاره را به اختصار واکاوی نماید. شرایط نامناسب سیاسی، مذهبی، فرهنگی و اجتماعی و به ویژه نظام کاستی و طبقاتی ظالمانه و غیر انسانی هندوئیسم، نقشی قوی در فراهم کردن زمینة پذیرش اسلام و مذهب اهل بیت علیهم السلام در هند داشته است. محتوای غنی و رهایی بخش اسلام و شخصیت پیام  آورش، ارزش نهادن به انسان و اعطای جایگاه خلیفةاللهی به او، مهاجرت مسلمانان و شیعیان از ماوراءالنهر، ایران و دیگر بلاد اسلامی به هندوستان، حمایت دولت های اسلامی عرب و ایرانی از ترویج و توسعه اسلام، علما و مبلغین، تجار و بازرگانان و ... از جمله مهم ترین عوامل گسترش اسلام و مذهب اهل بیت علیهم السلام در شبه قاره محسوب می  شوند که در این مقاله به اختصار مورد بررسی قرار گرفته  اند.



:: موضوعات مرتبط: اهل البیت علیهم السلام، ،
:: برچسب‌ها: محمد اسعدی, حکومت های شیعه هند, هند, شبه قاره, مکتب اهل بیت علیهم السلام, عوامل گسترش اسلام, فصلنامه امامت پژوهی 2, امامت پژوهی, [ ادامه مطلب ] |
ن : علی حسین زاده
ت : یک شنبه 31 خرداد 1393

محمد بن حسن عسکری (عج) آخرین امام از امامان دوازده گانه شیعیان است. در ١۵ شعبان سال ٢۵۵ هـ.ق در سامرا به دنیا آمد و تنها فرزند امام حسن عسکری (ع)، یازدهمین امام شعیان ما است. مادر آن حضرت نرجس (نرگس) است که گفته اند از نوادگان قیصر روم بوده است. «مهدی» حُجَت، قائم منتظر، خلف صالح، بقیه الله، صاحب زمان، ولی عصر و امام عصر از لقبهای آن حضرت است.